9 savjeta kako pobijediti odugovlačenje

Quisque lorem tortor fringilla sed vesti bulum
May 7, 2014
Dobrodošli na motivacija.ba
November 22, 2017

 

  1. Definisati prioritete:   Moramo znati odrediti prioritete svaki dan i u svakom trenutku, bez premca i sa čvrstim uvjerenjem. Stručnjaci se slažu da je definisanje prioriteta ključ uspjeha svakog menadžera i čovjeka. Nismo u stanju nositi se sa svim problemima odjednom. Vrlo često se dešava da se izgubimo u pokušaju da na sve stignemo i da u svakom poslu budemo izričito efikasni. Čak i za osobe koje vole i uživaju u „multitasking-u“ definisanje prioriteta predstavlja veliki izazov. Ako želimo biti efikasni u bilo čemu, treba da razlučimo koje obaveze su nam važnije od drugih. Zašto? Zato što ćemo se u jednom trenutku zateći u stanju „ticking time bomb“ gdje gubimo kontrolu nad svim našim projektima.
  2. Biti profesionalni:  Biti profesionalan u svome poslu znači maksimalno se posvetiti onome što radimo. Ako to već radimo, uradimo to „kako treba“ – u skladu sa propisima i normama zadatka. Sjećam se svoga oca koji me vraćao da slažem drva i po deset puta sve dok to nisam uradio kako treba. Nakon desetog puta, bio sam vidno ljut i iznerviran (bio sam dijete), pa mi je prišao i rekao da kad nešto radimo, izgubimo mnogo više vremena ako pokušavamo da „isfušarimo“, jer će nam se „drva“ konstantno obarati a mi ćemo se morati vraćati da to uradimo sve iznova. Ovaj primjer „slaganja drva“ kao dijete naučilo me životnu lekciju da je uvijek efikasnije i brže biti profesionalan i da budemo perfekcionisti kada nešto radimo. Ako je zadatak vaš, uradite ga, budite profesionalni, makar vam se to ne sviđalo.
  3. Rasporediti vrijeme: Odredite vremenski limit za zadatke koje morate uraditi u toku dana. Kad smo sad postavili prioritete i shvatili da to moramo uraditi, postavimo vremensku zonu za svaki zadatak. Znači od 05.30 – 06.30 trčanje, ili od 09.00 – 10.00 obavljanje poziva, a nakon toga imam 15 minuta za odgovaranje na mailove, itd. Pokušajmo da uradimo makar 3 – 4 obaveze na taj način, taj isti dan. Ako budemo redovno koristili ovu metodu i primjenjivali je u praksi, postat ćemo odgovornija osoba, shvatit ćemo vrijednost vremena i naši rezultati će se u najmanju ruku udvostručiti. Imati neki raspored po kojima ćete definisati obaveze u skladu sa vremenskim okvirima pomaže, iako mnogi funkcionišu izvrsno u haosu.
  4. Uklonite distrakcije: Odbacite sve što vam odvlači pažnju, tipa TV, novine na stolu, ili zvuk izvan kancelarije ili ispred kuće ublažite sa slušanjem relaksirajuće muzike. Kemal h. balihodžić 67 Distrakcije su glavni uzrok neefikasnosti. Ako se sjećate kad ste bili djeca, pa kad morate učiti za neki ispit, roditelji vam ugase TV kako biste se mogli fokusirati. Maloprije sam spomenuo da je manjak fokusa vjerovatno naša najveća prepreka. Otklonimo sve prepreke kako bismo se mogli posvetiti našem poslu. Imam jednog prijatelja na poslu koji je imao toliko smetnji tokom dana da se nije nikako mogao posvetiti doktoratu sve dok se nije izdvojio u biblioteku i prestao se javljati na pozive. I zato je ključno prepoznati distrakcije i ukloniti ih na vrijeme.
  5. Iznesite ciljeve u javnost: U suštini pohvalite se da radite nešto bitno! Ne šalim se!!! Kad imate neki zadatak kojem se hoćete posvetiti, konstantno ga spominjite u društvu uglednih prijatelja. Prenesite vaše ideje nekome ko vam je lično bitan. Kad sam tek počeo sa pisanjem knjige, svima sam spominjao da radim na tom projektu. Ali tek kad sam to rekao jednoj osobi koja mi je zaista nešto značila i na koju sam se ugledao, uzeo sam taj zadatak za ozbiljno i konstantno se dodatno motivisao da pišem više. Naprimjer, kad sam imao završenih 20 stranica, govorio sam da imam 50 ili kad sam došao do 50, pričao da imam 80, itd. Na taj način sam morao opravdati svoj 68 rođeni za uspjeh – od aplaudera do aplauza rad i iznova uspostavljati veći cilj i kriterij. Jednostavno, položite javnu zakletvu da ćete nešto uraditi. Ta zakletva će vas pritiskati dok to ne uradite. Ova metoda je posebno značajna za osobe koje uživaju javni kredibilitet, odnosno za one koji poznaju i cijene svoju poziciju u javnim krugovima.
  6. Zalijepite podsjetnik: Podsjetnik može biti bilo šta što vas napominje na obaveze koje ste zacrtali da ćete uraditi. Od malog žutog papirića na okviru vašeg desktopa, do narukvice, nekog drugog nakita ili slično. Ja sam imao velikih problema sa odugovlačenjem dok nisam počeo koristiti sve navedene metode. Možda mi je i najviše pomoglo kad sam našao jedan odličan infografik (grafička šema određenog procesa) o odugovlačenju sa obavezama, sa velikim žutim naslovom koji glasi POBIJEDI ODUGOVLAČENJE i prikazom stisnute šake koja simbolizuje snagu i disciplinu uma. Infograf je bio namijenjen upravo procesima odugovlačenja i kao prikaz šake koja definiše uspjeh ili pobjedu, htio sam da me podsjeća na važnost vremenske odgovornosti i obavljanje zadatka. Kad sam „skinuo“ tu sliku i stavio je na „desktop background“, kad god bih pogledao računar, ujutro ili navečer, veliki žuti znak „pobijedi odugovlačenje“ me „šamarao“ direktno u facu, dok to nije ostalo trajno ugravirano u meni, i postalo dio dnevne rutine. Sad mrzim odugovlačenje a nekad sam bio najveća žrtva istog.
  7. Motivacija: Konstantno težimo nečemu što nas motiviše. Svaki dan u ljudima, u našem domu, na poslu i uopće okolini, tražimo inspiraciju za život. Jednostavno rečeno, motivacija je jedna od ključnih elemenata uspjeha. Za odugovlačenje, motivacija nam je bitna kako bismo iznova dobili motiv za rad. O ovome bismo mogli mnogo razgovarati danima i godinama. Ali motivaciju ne trebamo i ne smijemo čekati. Ona se ne pojavljuje iz zraka. Moramo da je pronalazimo iz naše svakodnevnice. Kroz razgovor sa ljudima, kroz čitanje knjiga, gledanje i posmatranje društvenih fenomena, mi treba da pronalazimo konstantnu motivaciju za naš uspjeh u svemu. Ako budemo čekali da nas roditelji, prijatelji, ili možda naši nadležni motivišu, zaboravite na to, nikad se neće desiti. Preuzmite stvari u svoje ruke, svaki dan se hranite pozitivnim i motivirajućim idejama!
  8. Meditacija: Bez obzira koliko se suočavali efikasno sa vašim poslovnim zadacima, stres će vas sustići. I koliko god bježali od direktnog doticaja sa nervozom, aksioznošću i stresom, kad-tad osjetit ćete umor zbog navedenih faktora. Izbjegavanje relaksacije i meditiranja može samo dovesti do prezasićenosti. Posao će se gomilati a mi nećemo biti u stanju brzo, efikasno i dotjerano izvršavati svoje obaveze. Stoga je jako važno dnevno meditirati, da bismo na vrijeme i učinkovito radili svoj posao, ponašali se zdravije i odnosili se zdravije prema svakodnevnim problemima. Meditacija je duhovni i psihološki smiraj kojeg pronalazimo u raznim elementima. Od duhovne molitve do joge, meditacija vas jača i doprinosi vašem poslu.
  9. Uradite posao do kraja: Ovo se više veže za obavezu, odnosno zadatak koji radimo. Ali je jako važno po pitanju vremenske investicije, koja je i tema ovog poglavlja. Kada nešto radimo, i pri tome smo primijenili sve navedene tehnike, nikad, ali NIKAD ne ostavljajte nedovršen posao. Ne samo da niko ne voli nedovršen posao, nego će vam se to „odbiti od glavu“. Nedovršen posao vam samo prolongira vremensku distancu izvršenja zadatka. Ionako ćete morati uraditi taj zadatak. Zašto čekati? Odradite ga do kraja, odgovorno i profesionalno. Čak i ako ste umorni, ne dozvolite sebi luksuz spavanja a da niste uradili šta ste namijenili!